Anarchizm 2.0 : ideologia i praktyka w dobie nowych mediów
Autor: Marta Majorek
Wydawca: Oficyna Wydawnicza AFM
Autorka stara się odpowiedzieć na szereg pytań dotyczących działalności i filozofii współczesnego ruchu anarchistycznego, opisać zasady, jakie wyznają jego członkowie, przeanalizować dążenia i metody działania. Teza pracy opiera się na założeniu, że rozziew między założeniami i praktyką pierwotnych ruchów anarchistycznych a współczesną działalnością grup radykalnych korzystających z nowych technologii ustrukturyzowanych w formy sieciowe jest jedynie pozorny (.
Autorka stara się odpowiedzieć na szereg pytań dotyczących działalności i filozofii współczesnego ruchu anarchistycznego, opisać zasady, jakie wyznają jego członkowie, przeanalizować dążenia i metody działania. Teza pracy opiera się na założeniu, że rozziew między założeniami i praktyką pierwotnych ruchów anarchistycznych a współczesną działalnością grup radykalnych korzystających z nowych technologii ustrukturyzowanych w formy sieciowe jest jedynie pozorny (...).
- prof. dr hab. Stanisław Michalczyk
Autorka podjęła reprezentatywne dla współczesnych nauk o polityce zagadnienie, a mianowicie stawia pytanie, jak grupy identyfikujące lub odwołujące się do ideologii anarchistycznej funkcjonują w warunkach społeczeństwa sieciowego (...). Wybór tematu uważam za trafny, zwłaszcza wobec coraz liczniejszych przykładów wykorzystywania sieci przez grupy ideologiczne funkcjonujące do tej pory na obrzeżach debaty politycznej i ideologicznej "głównego nurtu".
- dr hab. Alicja Jaskiernia, prof. UW
Dodatkowe informacje
Komentarze i rencenzje
Brak ocen, komentarzy i recenzji.
Chcesz dodać komentarz lub ocenę?
Aby dodawać komentarze i oceny, musisz być zalogowany.