Innowacje i przedsiębiorczość w procesie podnoszenia konkurencyjności przedsiębiorstw

Innowacje i przedsiębiorczość w procesie podnoszenia konkurencyjności przedsiębiorstw

Autorzy: Zdzisława Dacko-Pikiewicz , Roman Niestrój , Marakova Vanda

Wydawca: Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej

Wśród licznych kategorii pojęciowych współtworzących współczesną wiedzę w dziedzinie ekonomii i zarządzania niewątpliwie poczesne miejsce zajmują, ściśle związane z sobą, przedsiębiorczość i innowacyjność. W teorii wysoką rangę zapewniły im przede wszystkim publikacje A.

Gdzie kupić książkę, ebook, audiobook? Epub, Mobi, PDF, MP3

Wśród licznych kategorii pojęciowych współtworzących współczesną wiedzę w dziedzinie ekonomii i zarządzania niewątpliwie poczesne miejsce zajmują, ściśle związane z sobą, przedsiębiorczość i innowacyjność. W teorii wysoką rangę zapewniły im przede wszystkim publikacje A. Schumpetera i P. Druckera, wskazujące na znaczenie twórczej inwencji wynalazców i przedsiębiorczej kreatywności menedżerów w poszerzaniu zakresu i doskonaleniu sposobów zaspokajania ludzkich potrzeb, a tym samym stymulowania wzrostu gospodarczego i dobrobytu społeczeństwa. W praktyce gospodarczej innowacje stanowią ważny oręż w zdobywaniu przewagi konkurencyjnej na coraz bardziej wymagającym rynku. Są główną metodą nie tylko podnoszenia jakości oraz racjonalizacji metod i kosztów wytwarzania, lecz także sposobem różnicowania oferty w dążeniu do coraz lepszego zaspokajania potrzeb i oczekiwań konsumentów i użytkowników wyrobów i usług. W tej sytuacji innowacyjność, kreatywność i zdolność do podejmowania ryzyka innowacyjnego stała się ważnym kryterium oceny indywidualnych i zespołowych kompetencji przedsiębiorczych. Przedsiębiorczość i innowacyjność są cechami pożądanymi we wszystkich dziedzinach ludzkiej aktywności, lecz jedynie w biznesie stanowią one warunek niezbędny rozwoju zarówno w skali gospodarki narodowej, jak i każdego poszczególnego przedsiębiorstwa.

Dodatkowe informacje

Inne
19 października 2017
0
Innowacje i przedsiębiorczość w procesie podnoszenia konkurencyjności przedsiębiorstw
9788364927102

Komentarze i rencenzje

Brak ocen, komentarzy i recenzji.

Chcesz dodać komentarz lub ocenę?

Aby dodawać komentarze i oceny, musisz być zalogowany.