Podejścia metodologiczne w pedagogice. Koncepcje ? badania ? wyniki

Podejścia metodologiczne w pedagogice. Koncepcje ? badania ? wyniki

Autorzy: Sławomir Banaszak , Alina Budniak , Zuzana Chanasová , Marek Furmanek , Anita Garbat , Olimpia Gogolin , Hewilia Hetmańczyk , Stanisław Juszczyk , Jacek Jędryczkowski , Małgorzata Kabat , Mária Karasová , Bronislava Kasáčová , Maria Kocór , Alojz Kostelanský , Magdalena Marekwia , Kisiel Mirosław , Małgorzata Mnich , Marcin Musioł , Alina Nowak , Elżbieta Płóciennik , Andrzej Rozmus , Marta Rukat , Eugeniusz Szymik , Miriam Uhrinová , Mária Vargová , Kamil Wilk , Monika Wróblewska , Elżbieta Łuczak

Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

Publikacja skierowana jest do grona odbiorców zajmujących się szeroko rozumianymi badaniami pedagogicznymi i poszukujących rozwiązań dylematów natury metodologicznej. Zmieniająca się rzeczywistość społeczna i edukacyjna wywołuje zmiany także w celach badań i formułowaniu problemów, podejściu do procedury eksploracyjnej, wyborze metod i technik badawczych czy wreszcie w ustaleniu przedmiotu i terenu badań.

Gdzie kupić książkę, ebook, audiobook? Epub, Mobi, PDF, MP3

Publikacja skierowana jest do grona odbiorców zajmujących się szeroko rozumianymi badaniami pedagogicznymi i poszukujących rozwiązań dylematów natury metodologicznej.
Zmieniająca się rzeczywistość społeczna i edukacyjna wywołuje zmiany także
w celach badań i formułowaniu problemów, podejściu do procedury eksploracyjnej, wyborze metod i technik badawczych czy wreszcie w ustaleniu przedmiotu i terenu badań. Nowe potrzeby edukacji, warunki funkcjonowania placówek oświatowych, stosowane media dydaktyczne czy uaktualniane cele wychowania, odmienne zadania różnych instytucji wychowawczych, zmieniający się odbiorcy wychowawczych oddziaływań, wyzwalają potrzebę namysłu nad efektywnymi sposobami poznawania różnorodnych aspektów działalności pedagogicznej.
Przygotowana publikacja stanowi zbiór rozważań na temat procesu badawczego, jego przygotowania, realizacji i możliwości wykorzystania uzyskanych wyników w modyfikowaniu działań wychowawczych. Niniejsze opracowanie obejmuje dwie, powiązane ze sobą, części: W poszukiwaniu adekwatnych podejść metodologicznych i Wybrane analizy aktualnych wyników badań w Polsce i na Słowacji.
Wiązanie podejść ilościowych i jakościowych w badaniach empirycznych w pedagogice wydaje się cenne z punktu widzenia szeroko rozumianej ?natury badanych faktów, zjawisk i procesów pedagogicznych. (...) Zarówno badacz pedagogiczny, jak i praktyk ma na celu zarówno >opisywanie< i >wyjaśnianie< faktów, zjawisk i procesów, jak i ich >rozumienie< i >interpretowanie< w celu pełniejszego poznania i w związku z tym podejmowania skutecznych działań pedagogicznych?. Choć publikacja obejmuje opracowania różnorodne w swojej tematyce, podjętych procedurach badań i skierowane do różnych odbiorców, niewątpliwie może stanowić podstawę do dyskursu nad złożonymi zagadnieniami metodologii badań pedagogicznych.

Dodatkowe informacje

Psychologia
1 stycznia 2019
368
Podejścia metodologiczne w pedagogice. Koncepcje ? badania ? wyniki
9788322638095

Komentarze i rencenzje

Brak ocen, komentarzy i recenzji.

Chcesz dodać komentarz lub ocenę?

Aby dodawać komentarze i oceny, musisz być zalogowany.