Statut szkoły podstawowej po reformie oświaty
Autorzy: Lidia Marciniak , Elżbieta Piotrowska-Albin , Agata Piszko
Wydawca: Wolters Kluwer Polska
Statut szkoły podstawowej po reformie oświaty prezentuje praktyczne aspekty dotyczące opracowywania i uchwalania statutu szkoły. W publikacji omówiono takie zagadnienia, jak: - miejsce statutu w hierarchii źródeł prawa, - przepisy prawne stanowiące podstawę opracowania i uchwalenia statutu, - formalne zasady opracowania statutu, oparte na Zasadach techniki prawodawczej, - struktura statutu, a także sposób redagowania jego przepisów, - sposób dokonywania zmian w statucie.
Statut szkoły podstawowej po reformie oświaty prezentuje praktyczne aspekty dotyczące opracowywania i uchwalania statutu szkoły. W publikacji omówiono takie zagadnienia, jak:
- miejsce statutu w hierarchii źródeł prawa,
- przepisy prawne stanowiące podstawę opracowania i uchwalenia statutu,
- formalne zasady opracowania statutu, oparte na Zasadach techniki prawodawczej,
- struktura statutu, a także sposób redagowania jego przepisów,
- sposób dokonywania zmian w statucie.
W opracowaniu zwrócono uwagę na najczęściej powtarzane błędy, których należy unikać oraz przedstawiono nowe rozwiązania, które powinny zostać uregulowane w statucie, np. organizację wewnątrzszkolnego systemu doradztwa zawodowego, wynikające z przepisów szczególnych - w tym przede wszystkim ustawy - Prawo oświatowe oraz aktów wykonawczych do tej ustawy. W książce zawarto ponadto szczegółowe wskazówki, jak przygotować statut szkoły podstawowej wraz z propozycjami sformułowania poszczególnych zapisów, dostępne w wersji elektronicznej do pobrania ze strony www.PraktykaPrawa.oswiata.ABC.com.pl/statut-szkoly/2017 po wpisaniu zamieszczonego w książce kodu aktywacyjnego.
Dodatkowe informacje
Komentarze i rencenzje
Brak ocen, komentarzy i recenzji.
Chcesz dodać komentarz lub ocenę?
Aby dodawać komentarze i oceny, musisz być zalogowany.