Zasady sporządzania i kontroli dowodów księgowych w jednostkach sektora finansów publicznych
Autor: Motowilczuk Izabela
Wydawca: Infor PL
Wiele nieprawidłowości stwierdzanych w jednostkach są konsekwencją niewłaściwie sporządzonych dokumentów księgowych lub brak ich sprawdzenia pod względem merytorycznym i formalno-rachunkowym. W publikacji wskazano, jak krok po kroku sporządzać dokumenty księgowe oraz jak je sprawdzać pod względem merytorycznym i formalno-rachunkowym.
Wiele nieprawidłowości stwierdzanych w jednostkach są konsekwencją niewłaściwie sporządzonych dokumentów księgowych lub brak ich sprawdzenia pod względem merytorycznym i formalno-rachunkowym. W publikacji wskazano, jak krok po kroku sporządzać dokumenty księgowe oraz jak je sprawdzać pod względem merytorycznym i formalno-rachunkowym.
Podano zasady sporządzania m.in. dowodów:
kasowych,
związanych z ruchem środków trwałych,
służących do rozliczania kosztów podróży służbowych,
wykorzystywanych przy udzielaniu i rozliczaniu zaliczek.
magazynowych,
inwentaryzacyjnych,
służących do rozliczania kosztów paliwa do pojazdów służbowych,
zbiorczych list wypłat,
własnych faktur i rachunków,
not korygujących oraz uznaniowo-obciążeniowych,
poleceń księgowania.
Ponadto wskazano, jak w praktyce sprawdzać pod względem merytorycznym różnego rodzaju dokumenty wydatkowe, jaki jest zakres przedmiotowy kontroli merytorycznej dla większości dokumentów wewnętrznych i zewnętrznych stosowanych w jednostkach, co należy zawrzeć w treści opisu merytorycznego dla różnych rodzajów dokumentów, na jakich dokumentach nie ma potrzeby zamieszczania opisu merytorycznego, jak należy postępować w razie stwierdzenia błędów merytorycznych w dokumentach.
Dodatkowe informacje
Komentarze i rencenzje
Brak ocen, komentarzy i recenzji.
Chcesz dodać komentarz lub ocenę?
Aby dodawać komentarze i oceny, musisz być zalogowany.