Grombelardzka legenda
Autor: Feliks W. Kres
Wydawca: Stalker Books
Szerń i Aler ? dwie przeciwstawne Potęgi wiszące nad światem Szereru. Obie mają moc sprawczą, by obdarowywać w kontrolowanych przez siebie częściach świata wybrane istoty Rozumem. Szerń obdarzyła nim ludzi, koty i sępy. Istoty te nie mogą przebywać na terenie wrogiego Aleru, i odwrotnie.
Szerń i Aler ? dwie przeciwstawne Potęgi wiszące nad światem Szereru. Obie mają moc sprawczą, by obdarowywać w kontrolowanych przez siebie częściach świata wybrane istoty Rozumem. Szerń obdarzyła nim ludzi, koty i sępy. Istoty te nie mogą przebywać na terenie wrogiego Aleru, i odwrotnie. Ale w strefach granicznych jest to możliwe i trwa tam nieustająca i bezpardonowa wojna. Jest też kraina, gdzie mieszkają mędrcy ? Przyjęci. Stamtąd pochodzą magiczne artefakty, Porzucone Przedmioty, które mają wielki wpływ na ludzi. I często na losy świata.
Grombelard to najdziksza kraina Szereru, leżąca na północ od Dartanu, oddzielona Wodami Środkowymi od Aleru, ale granicząca z Bezimiennym Obszarem, gdzie mieszkają Przyjęci i występują Porzucone Przedmioty. To kraina potężnych gór, nieprzyjazna, smagana wiatrami i deszczem, zamieszkała przez twardych górali, koty gadba i sępy.
Teoretycznie władzę nad Grombelardem ma imperium, ale faktycznie rządzą nim zbójeckie bandy, które silną ręką trzyma król gór ? Kragdob. To legenda Ciężkich Gór, niepokonany, silny wojownik. Ale góry takich legend znają więcej, a każdy swoim życiem może zasłużyć na stanie się grombelardzką legendą. Jak Karenira, armektańska łuczniczka, Łowczyni Sępów.
"Stworzył Kres mityczny Szerer, oryginalną krainą fantasy zamieszkałą przez rozumne koty, sępy i ludzi. Malowane przez niego światy są barwne, pełne walecznych i bezlitosnych istot."
Maciej Parowski ("Wasz cyrk, moje małpy")
Dodatkowe informacje
Komentarze i rencenzje
Brak ocen, komentarzy i recenzji.
Chcesz dodać komentarz lub ocenę?
Aby dodawać komentarze i oceny, musisz być zalogowany.